pondělí 13. října 2008

Čáry máry, hokus pokus... Aneb jak zkazit středověkou legendu snadno a rychle

Během minulého týdne jsem si stáhla první tři díly nového seriálu z dílny BBC s názvem Merlin. Z ohlasů to vypadalo na docela zdařilou věc s příjemnou hudbou a dobrými efekty. Byla jsem tedy natěšená.
Jenže ouha - už pár minut po začátku prvního dílu mi čelist zapadla kamsi pod židli a nepodařilo se mi ji vrátit na původní místo skoro až do konce. Ostatně, můj kamarád Griffin to vystihl perfektně:

"Zdar, kdyby se ti nejakou nestastnou nahodou stalo, ze bys mela sanci se podivat na serial, ktery se jmenuje Merlin, tak to u vsech vsudy nedelej, je li ti mozek mily.. jen par postrehu z prvnich dvaceti minut prvniho dilu nemaj co delat, tak udelali nejakej pojebanej serial jmenem Merlin,..merlin je tam mlady, rikal ze se nikdy magii neucil (ucila ho Mab.) a je to na kamelote (ktery nechal postavit az Artus , a to uz byl merlin celkem jetej )...navic tam mluvi o nejakem jeho otci, a on zadneho nemel..podle legendy.. a s kazdou minutou nabyvaji dalsi a dalsi hovadiny...neco tak zmrseneho sem fakt dlouho nevidel...dokonce i ten serial Ivanhoe, ktery kdysi bezel v televizi, byl povedenejsi, a to uz je co rict...protoze to byla tezka fraska. hah..artus stejne stary jako merlin..HA'..artus takovej kreten..HA!'...to je voslovitost. HA! Guenever na stejnem hrade jako Artus HAAAAHA"

Trefné. Tvůrci evidentně docela slušně zapojili svou fantazii a na legendy se zas tolik neohlížejí. Pro desetileté dítě je to určitě paráda, ale já - milovnice historie a středověkých legend - hořce pláču.
Jeden efekt to ale má (a tím vlastně tvůrci docílili toho, co chtěli), a to takový, že se na ten seriál budu dívat dál. Zajímá mě, co dalšího chlapci domotají....

Žádné komentáře: