neděle 27. března 2011

STARcon 2011

Stejné datum, stejné místo, (téměř) stejní lidé. Pro fanouška se změnil jen název. Z SConu je stal STARcon a já u toho samozřejmě nemohla chybět.Co: STARcon
Kdy: 25.-27.3.2011
Kde: Praha

Jak už jsem napsala, STARcon se pro návštěvníky oproti SConu moc nezměnil, přesto jsem já osobně jednu velkou změnu pocítila - byla mi nabídnuta možnost vést fantasy linii a to bych nebyla já, kdybych se do toho nenavezla :)

Den první - pátek
S Panem Citronem jsme z Brna vyrazili vlakem kolem půl druhé, abychom všechno stihli, jelikož jsem u v šest musela zahajovat linii. Bezmála tříhodinová cesta naštěstí ve dvou lidech uběhla rozhodně lépe, než kdyby člověk cestoval sám a my jsme se už o čtvrt na pět motali po hlavním nádraží v Praze. Vlezli jsme na špatnou stranu nástupiště metra, pak nám ujela tramvaj, ale to bychom nebyli conovníci, abychom nakonec zdárně nedorazili k cíli, a dokonce s časovou rezervou.
Těsně před pátou jsme se zaregistrovali a složili své věci do fantasy místnosti (byli jsme na conu mezi prvními a nevěděli jsme, kam složí hlavu ostatní) a vydali se hledat známé tváře. ALE! Oficiální program conu začínal až v šest a v těch pět se ještě finišovalo s posledními úpravami, takže mnoho lidí v blízkosti nebylo, a když už byli, nebylo si s nimi kam sednout (bufet se také ještě doupravovával). Nicméně, v šest hodin už bylo vše dokonale připraveno a con mohl naplno začít.
Já jsem si odpřednášela své tři přednášky a mezitím (a poté) jsem se mohla věnovat příjemným conovým aktivitám - setkávání se s přáteli, plkání o "nepodstatných" věcech, které jsou pro nás tak důležité, bloumání po chodbě a prostě vše, co ke conování patří. Stala se ale nevídaná věc - většina lidí, se kterými jsem se ten večer bavila, byla ospalá a tvrdila, že se musí "pořádně vyspat, aby nabrali sílu na sobotní noc". Takže jsme páteční večer zakončili už kolem jedné hodiny. MiniFail.

Den druhý - sobota
Ze spací místnosti (za kterou jsme nakonec zvolili tu, kde sídlili beneficovci) jsem se vyhrabala už před devátou, jelikož od devíti byl program a já jsem měla pocit, že jako zodpovědná vedoucí linie bych tu místnost měla jít alespoň otevřít. S PetremSf jsme se pak vydali na obchůzku blízkých bister (která byla kupodivu v devět ráno zavřená) a potravin (které sice byly otevřené, ale nic tam neměli), nakoupili jsme si něco k snídani a vrátili se na con. V jedenáct jsem sjela svou poslední přednášku, pak jsem navštívila přednášky svých drahých a potkala Vaška Pravdu :)
Po Draugweniných rychlopřednáškách jsme se s částí scifistů přesunuli do hospody na oběd a potřebné pivo, abychom se za necelé dvě hodiny zase vrátili zpět (ano, STARcon byl dost rozlítaný). Zasoutěžili jsme si v seriálových znělkách (první tři příčky úspěšně obsadil PetrSf, já a Lyta), shlédli jsme namurasinu sci-fi seriálovou přednášku a nezbývalo nám nic jiného, než se odebrat k tělocvičně, kde se pomalu schylovalo ke galavečeru.
S(TAR)conovský galavečer tradičně sestává z divadla, které vytváří pražští fandomoví aktivisté v čele s Tess a Affaiou a letos se - jako obvykle - velmi vyvedlo. Ne, letos se vyvedlo extrémně, způsob propojení čtyř fandomů v jednom představení, použití známých i nových vtípků, herecké výkony - vše bylo výborné. Celá tělocvična se válela od smíchu a já jen tajně doufám, že se nějakým způsobem dostanu k tomu videozáznamu, který tam byl pořizován.
Po skončení galavečera jsme si zkrátili volnou chvilku sledováním Tangled, pak jsem pustila dokument a utekli jsme do hospody za ostatními, kteří se tam přesunuli už po divadle. Z jedné hospody jsme se záhy přesunuli do druhé a z druhé zpět na con, jelikož se nám zdálo, že nálada jaksi skomírá (což nebyla pravda, ale jevilo se to tak). Tam jsme zjistili, že si po půlnoci už nezahrajeme laser game (kdo by se divil, že) a tak jsme zapadli do bufetu, kde beneficovci filozofovali nad posranou žábou. Sice jsem byla nadšením bez sebe z tohoto tématu, nicméně jsem raději tuto společnost po chvíli opustila (a nechala tam chudáka Citrona ;)) a přidala jsem se k další společnosti v čajovně (zdravíme Lapiduch ;)), kde jsem strávila zbytek noci.
Ve dvě hodiny jsme si zacestovali časem, ve čtyři jsme šli hrát fotbal s bouchajdou, půl šesté jsme se rozutekli spát. Au.

Den třetí - neděle
A dostáváme se k závěru conu. Byl opravdu krátký, že?
Ráno jsem se opět vyhrabala z postele před devátou, pustila jsem ve fantasy linii film a usnula jsem na lavici.
Když jsem se po hodině opět probudila, došla jsem si pro snídani do bufetu a potkala jsem Zoidyho, ze kterého vypadlo, že chtějí jít s Petkuškou a Lukem místo Pochodu fantazie na Matějskou pouť. Jelikož byla dost zima a v kostýmu bych asi zmrzla, shodli jsme se s Panem Citronem, že to není úplně špatný nápad a během půl hodiny jsme zorganizovali malou výpravu na Matějskou (PetrSf s námi nakonec nešel, Petroit taky ne, ale nemá v pondělí školu, bacha na to). Na to jsem se šla sbalit a rozloučit s lidmi, které jsem potkala. S některými i víckrát, tak moc se mi nechtělo pryč.
Hodili jsme si věci k Lukovi do auta a on nás na etapy odvezl na Výstaviště, kde se konala pouť (Pochod fantazie mezitím odpochodoval do ulic Prahy, sbohem cone). Prošli jsme ji křížem krážem, Luke se vyřádil na příšerné otáčející se věci (FUJ!), koupili jsme si lízátka, turecké medy a cukrové vaty a rozloučili jsme se. Já s Citronem jsme se ještě jeli projet do města, kdežto zbytek PouťConu vyrazil směrem ku Brnu.
Naprosto jsme naši cestu tedy zakončili opět pouze ve dvou, ve vlaku z Berlína do Budapešti (máme na ně štěstí) u dveří na koberci. Vymysleli jsme epický námět pro film, až na něm zapracujeme, bude geniální... načež jsme oba usnuli a probrali se až před Bílovicemi. Společnou MHDčkou jsme dojeli domů a já se nyní můžu plně ponořit do tradiční afterconové depky... :)

Žádné komentáře: