pondělí 14. února 2011

PragoFFest a to před ním

Letos jsem na PragoFFest (loni PragoCon) vyrazila o pár dní dříve, abych si užila lednovou Prahu ve společnosti svých přátel, příbuzných a pár kulturních akcí.

V úterý, těsně po svém příjezdu do hlavního města, jsem se vydala na svou první návštěvu Fanbase, kde zástupci nakladatelství Poutník "přednášeli" o své práci. Také jsem se tam potkala se svými conovými přáteli (kde taky jinde) a s částí z nich jsme se posléze odebrali do hospody za ostatními (a už je to tady). A samozřejmě, jak to u conů bývá zvykem, z hospody se vyrazilo do nonstopu (kde jsem ale dlouho nezůstala) a pak spát.
Ve středu jsem navštívila část mé v Praze žijící rodiny a odpoledne jsem vytáhla Báru a Kapitána Jacka na Tangled/Na vlásku. Čekala jsem, že to bude dobré, ale že to bude až taková PECKA, to mě nenapadlo. Navíc český dabing ani tentokrát u Disneyho nezklamal, Vojta Kotek coby režisér českého znění (a zároveň Flynn) odvedl velmi dobrou práci. Vtípky a narážky už od prvních minut filmu, relativně příjemně přebásněné a přezpívané písně... Už se těším, až to uvidím znovu.
Ve čtvrtek, ještě před začátkem samotného PragoFFestu, mne čekala rocková opera Antigona s Nikou, která se projevila jako velmi příjemná muzikálová společnice (už jsme spolu byly na Excaliburu a Avenue Q v Londýně), ačkoliv tentokrát jsme ani nešly společně.
Jen na okraj; z Antigony jsem byla nadšená obdobně, jako z Tangled. Je jen hrozná škoda, že lidé dnes nepřemýšlí mozkem a nenapadne je, že ne každá kvalitní divadelně-hudební záležitost se musí skrývat za označením muzikál (upřímně, kolik muzikálů je dnes opravdu kvalitních?). Antigona je jiná, ale velmi dobře a efektivně zpracovaná klasika a já jen doufám, že budu mít příležitost shlédnout i další rock-operové počiny z Metropolitního divadla (Oidipus Tyranus, Bardo Topol).
A teď už k samotnému PragoFFestu.

Co: PragoFFest
Kdy: 3.-6.2.2011
Kde: Modrá škola, Praha

Den první - čtvrtek
Po skončení Antigony jsem si řekla, že bych se mohla na první večer conu přece jen zajít podívat a tak jsem přes půlku Prahy vyrazila na (do) Háje, kde se PragoFFest konal. Bylo mi jasné, že ve čtvrtek večer tam příliš mnoho lidí nebude (o většině jsem věděla, ve kterých hospodách jsou), ale přišlo mi to škoda, neukázat se tam hned ze začátku. Alespoň jsem se přivítala s těmi, kteří už na místě byli - Petr Sf, který vedl linii už od otevření registrace, Gargamel a několik dalších. Jen, co jsem si stihla objednat tousty, volala mi Ziina, abych dorazila k ní na předconovou party a tak jsem vyrazila (a vzala jsem s sebou Gargamela a elirwen's squad).
U Ziiny jsme se přivítali s Bílou vránou, Marselem a Elizs a pak jsme Ziině vypili všechny její zásoby alkoholu od loňského PragoConu.

Den druhý - pátek
V pátek jsem se na con dohrabala někdy kolem poledne, i když jsem si říkala, že určitě musím vstát na deset. Ale bylo to stejně celkem jedno, jelikož pátek je vždy takovým tím stále-ještě-se-sjíždějícím dnem a tak se většina známých tváří objevila až později odpoledne. Což byl víceméně případ i Portyho a Šmoulinky, kterou mi Porty představil a se kterou jsem si okamžitě padla do noty a strávily jsme spolu zbytek conu :)
Celý večer jsme propařily na Rock Band, a když nás to přestalo bavit (a všichni ostatní se rozutekli do pražských hospod), zorganizovaly jsme si vlastní mini Glee karaoke, na kterém se k nám připojil i Dan.

Den třetí - sobota
Co říct k sobotě? Přednášelo se, pilo se, hrály se hry. A vyhrála jsem karaoke soutěž.
Večer následovalo druhé Glee karaoke, kterého se již zúčastnilo více lidí, a které se protáhlo až do pozdních ranních hodin.

Den čtvrtý - neděle
Poslední den probíhal, jako obvykle, ve znamení konce, balení a odjezdů. Loučení bylo víceméně symbolické, protože spousta pražských se na neděli ani neobtěžovala dorazit, ale... co už s nimi ;)

Žádné komentáře: